Opptaksinformasjon

Her finnes all informasjon for deg som vil søke på studiet

Hva skal søknaden inneholde?

  • Personlig informasjon:
    Fullt navn, bedrift, stillingstittel, fødselsdato, hjemmeadresse og mobilnummer.
  • Oppdatert CV
  • Dokumentasjon på høyere utdanning – de originale dokumentene du har mottatt fra lærestedet.
  • Dokumentasjon på arbeidserfaring. Dette trenger ikke være attester, det er tilstrekkelig med dokumentasjon som sier noe om stilling og varighet. Nåværende arbeidsforhold må og dokumenteres.
  • Motivasjonsbrev:
    På inntil 400 ord: Hvorfor er du interessert i studiet, og hvilke ferdigheter og erfaringer vil du ha med deg inn i gruppearbeidet?


Trykk her for søknadsskjema (via NHH)

Språk
Vi tar opp både norsk- og fremmedspråklige studenter, men, fordi studiet undervises på norsk og engelsk må du ha grunnleggende ferdigheter i disse språkene.

Stipend
Designere i bedrifter som er medlem i Design Region Bergen og/eller Human Innovation kan søke om stipend på 40.000 kroner per student. Om du vil søke, vennligst gi beskjed over mail når du sender inn søknaden. Det er anledning til å søke stipend for med enn én ansatt.

Opptakskrav

For opptak til studiet kreves:

  • Bachelorgrad (minimum, i hvilket som helst fag); 
  • minst to års arbeidserfaring;
  • og grunnleggende språkferdigheter i norsk og engelsk.


Tidskrav

Som student må du ha mulighet til å dedikere i gjennomsnitt ca 6 – 8 timer til studiet per uke, pluss tiden som går med på de månedlige samlingene. Merk at arbeidsmengden vil variere i ulike stadier av studiet. Store deler av tiden brukes til gruppearbeid og du må kunne koordinere tiden med de andre gruppemedlemmene. Du må kunne balansere forpliktelser både i teamet, på arbeidsplassen og på hjemmebane.

Vitnemål og studiepoeng

Studenter som består programmet mottar en karakterutskrifter à 10 studiepoeng fra hver av de tre institusjonane, samt signert diplom for gjennomført studieprogram.

Studieprogrammet kvalifiserer til 30 studiepoeng på Masternivå (10 fra hver av de tre utdanningsinstitusjonene)

 

Design Thinking-studiet 2018/2019 er fulltegnet.
Opptak for studieåret 2019/2010 starter våren 2019.
Følg Human Innovation på Facebook eller meld deg på Design Region Bergen sitt nyhetsbrev for løpende informasjon om studiet.

 

  • NOK 86.000 per student
  • NOK 175.000 for bedrifter/organisasjoner som deltar med case
  • NOK 250.000 for case + student


Designere i bedrifter som er medlem i Design Region Bergen og/eller Human Innovation kan søke om stipend. Om du vil søke, vennligst gi beskjed over mail når du sender inn søknaden.

Bedrifter som sender flere studenter kan få tilbud om grupperabatt. Ta kontakt for info.

 

  • Modul 1: 22.–24. oktober
  • Modul 2: 27.–28. november
  • Modul 3: 15.–17. januar
  • Modul 4: 5.–6. februar
  • Modul 5: 5.–6. mars
  • Modul 6: 9.–10. april
  • Modul 7: 6.–8. mai

–––

Har du spørsmål?
Sjekk ut Frequently Asked Questions, eller ta kontakt på designthinking@drb.no


Med støtte fra

       

Studenthverdagen på DT Bergen

  • På innsiden av DT Bergen: Sketchnotes fra student Håvard Legreid

    På innsiden av DT Bergen: Sketchnotes fra student Håvard Legreid

    Illustratør Håvard Legreid dokumenterer Design Thinking-studiet med børstepenner og tegnepapir

    LES MER
  • På innsiden av DT Bergen: Merethe Strømmen

    På innsiden av DT Bergen: Merethe Strømmen

    Interiørarkitekten Merethe Strømmen var Design Thinking-student i fjor. Her deler hun sin erfaring og hvordan studiet har påvirket henne i hverdagen

    LES MER
  • En DT-students dagbok fra TrollLabs på NTNU

    En DT-students dagbok fra TrollLabs på NTNU

    Rask prototyping, lærepenger og metodomania på historiens første DT-samling utenfor Bergen by

    LES MER
  • Testing, prototyping og vakre toner fra Ole Hamre på DT Bergen modul 5

    Testing, prototyping og vakre toner fra Ole Hamre på DT Bergen modul 5

    Denne uken var det igjen duket for samling for studentene på Design Thinking-studiet

    LES MER

Design Thinking etter DT Bergen: Historier fra alumni

  • Sidekick – brukerdrevet nyskaping i Tryg

    Sidekick – brukerdrevet nyskaping i Tryg

    Auditions, russebusser og salgstall som sprenger forventningene. Tryg forsikring har lansert sitt mest innovative produkt noensinne – utviklet med Design Thinking.

    LES MER
  • Arbeidet for økt brukermedvirkning i helsesektoren fortsetter etter Design Thinking-studiet

    Arbeidet for økt brukermedvirkning i helsesektoren fortsetter etter Design Thinking-studiet

    Under Innovasjonsuken OPP presenterte BTO prosjektet «Brukerperspektivet i kliniske studier». Nå tas arbeidet videre med internasjonal drahjelp.

    LES MER
  • Byrået med flest designtenkere

    Byrået med flest designtenkere

    Sju ansatte i Knowit Experience har tatt det tverrfaglige masterstudiet i Design Thinking. Innovasjonsmetodikken bryter ned siloer og har hatt en smittende effekt på selskapet og kundene.

    LES MER
  • Etter DT Bergen: Lars Petter Aase

    Etter DT Bergen: Lars Petter Aase

    Lars Petter Aase ble uteksaminert våren 2016 som en av de første designtenkerne utdannet i Norge. Vi tok en prat om hvordan studiet har påvirket ham i etterkant.

    LES MER